Usein kysyttyä
1. Jäsenyys
MIKSI K-KYLÄN JÄSENYYS KANNATTAA?
K-Kylän jäsenenä pääset vaikuttamaan K-ryhmän eri toimialojen toimintaan vastaamalla eri teemoja koskeviin kyselyihin. Asiakas on meillä kaiken tekemisen keskiössä ja K-Kylän kyselyt ja niiden vastaukset auttavatkin meitä kehittämään toimintaamme asiakaslähtöisesti. Voit myös itse valita mihin kyselyihin vastaat ja näin ollen vaikuttaa juuri sinua kiinnostaviin asioihin. Lisäksi arvomme jokaisen kyselyn kohdalla osallistujien kesken lahjakortteja tai muita palkintoja.
MITÄ K-KYLÄN JÄSENYYS KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA?
Jäsenenä saat kutsuja eri teemoja käsitteleviin K-Kylä -kyselyihin sähköpostitse. Kyselyyn vastaaminen on aina vapaaehtoista ja voit itse päättää mihin kyselyihin haluat vastata. Osallistumalla kyselyihin voit myös osallistua vastanneiden kesken arvottavien lahjakorttien tai tuotepalkintojen arvontaan.
MITEN LIITYN MUKAAN K-KYLÄÄN?
K-Kylään rekisteröityminen tehdään K-Tunnuksella, joka on K-ryhmän verkkopalveluiden yhteinen kirjaustumistapa. Mikäli sinulla on jo käytössäsi K-Tunnus, riittää että kirjaudut sisään olemassa olevalla tunnuksessa. Mikäli sinulla ei ole vielä K-Tunnusta, niin saat luotua sen kirjautumisen yhteydessä. Luotuasi K-tunnuksen ja kirjauduttuasi sisään olet liittynyt K-Kylään
Varmistathan, että K-Tunnukseesi liitetty sähköpostiosoite on aktiivisessa käytössä (ei siis vanhentunut osoite), sillä lähetämme kutsuviestit tähän osoitteeseen.
MITÄ TEEN, JOS HALUAN VAIHTAA K-TUNNUKSEEN LIITETYN SÄHKÖPOSTIOSOITTEEN?
Voit vaihtaa sähköpostiosoitteesi profiilisi kautta painamalla Muokkaa K-tunnusta -painiketta. Huom! K-tunnus on K-ryhmän verkkopalveluiden yhteinen kirjaustumistapa, jolloin tekemäsi muutokset vaikuttavat kirjautumiseen kaikissa K-ryhmän digitaalisissa palveluissa, joissa K-tunnus on käytössä.
MITÄ TEEN, JOS UNOHDIN SALASANANI?
Mikäli olet unohtanut K-tunnuksesi salasanan, niin pääset vaihtamaan sen Kirjaudu-painikkeen kautta. Saat tällöin sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset vaihtamaan salasanan.
Vaihtoehtonasi on myös salasanaton kirjautuminen, jolloin syöttämällä sähköpostiosoitteesi saat vahvistuskoodin sähköpostiisi. Syöttämällä saamasi koodin pääset kirjautumaan sisään.
MITÄ TEEN, JOS HALUAN VAIHTAA SALASANANI?
Voit vaihtaa salasanasi profiilisi kautta painamalla Muokkaa K-tunnusta -painiketta. Huom! K-tunnus on K-ryhmän verkkopalveluiden yhteinen kirjaustumistapa, jolloin tekemäsi muutokset vaikuttavat kirjautumiseen kaikissa K-ryhmän digitaalisissa palveluissa, joissa K-tunnus on käytössä.
MITÄ VOIN PÄÄTTÄÄ JÄSENYYTENI K-KYLÄSSÄ?
Voit päättää K-Kylä -jäsenyyden omasta profiilistasi.
Päätä jäsenyys
2. Tutkimukset
MILLAISIA KYSELYITÄ K-KYLÄSSÄ TEHDÄÄN?
K-Kylässä toteutetaan kuukausittain useita kyselyitä eri teemoihin liittyen. Teemme paljon nopeita minikyselyitä, joissa kysymme maksimissaan muutaman kysymyksen, mutta osa kyselyistä on myös pidempiä. Kyselyt liittyvät muun muassa ruokakaupassa asiointiin, valikoimaan, verkkokauppaan, autoiluun ja rakentamiseen
Tavallisten kyselyiden lisäksi lähetämme rekrytointikyselyitä, joiden kautta voit hakea mukaan esimerkiksi asiakashaastatteluihin, ryhmäkeskusteluihin tai tuotetestauksiin. Haastattelut, keskusteluryhmät ja testaukset toteutetaan joko paikanpäällä K-ryhmän pääkonttorilla Helsingin Kalasatamassa tai etänä esimerkiksi puhelimitse tai Teamsin välityksellä. Rekrytointikyselyssä kerrotaan aina tarkemmat tiedot tutkimuksen toteutuksen tavasta, paikasta ja ajasta. Mukaan valittuihin jäseniin ollaan aina yhteydessä henkilökohtaisesti.
KUINKA USEIN SAAN KUTSUJA KYSELYIHIN?
Keskimäärin kyselyitä tulee muutama kuukaudessa.
MIKÄ ON TAUSTATIETOKYSELY?
Rekisteröitymisen yhteydessä lähetämme sinulle taustatietokyselyn. Kyselyssä kysymme kysymyksiä liittyen muun muassa kiinnostuksen kohteisiisi sekä ostokäyttäytymiseesi. Taustatietokyselyn tietojen perusteella pystymme lähettämään sinulle relevantteja kyselyitä, jonka lisäksi tiedot auttavat meitä kyselyn vastauksien analysoimisessa. Joitakin kyselyitä ei myöskään voi lähettää lainkaan jäsenille, joilta taustatiedot puuttuvat, joten vastaamalla kyselyyn varmistat, että saa kutsun kyselyihin.
SAIN KYSELYKUTSUN, MUTTA KUN KLIKKAAN LINKKIÄ, SAAN ESIIN TEKSTIN, JOSSA LUKEE, ETTÄ KYSELY ON SULKEUTUNUT/PÄÄTTYNYT. MITÄS SE TARKOITTAA?
Kyselyissä on yleensä vastausaikaa muutaman päivän ajan. Ilmoitamme kyselyn kuvauksessa, milloin kysely sulkeutuu. Kyselyn sulkeutumiseen asti voit vastata oman aikataulusi mukaan silloin, kun sinulle parhaiten sopii.
MIKSI JOSSAIN TAPAUKSISSA SAAN VASTATA VAIN MUUTAMAAN KYSYMYKSEEN?
Tietyt kyselyt on suunnattu vain tietylle kohderyhmälle. Tällöin kyselyn alussa voidaan esittää kysymyksiä, joilla halutaan selvittää, kuuluuko vastaaja haluttuun kohderyhmään. Mikäli näin ei ole, päättyy kysely tämän vastaajan kohdalla. Sinun ei näin tarvitse osallistua kyselyyn, jonka kohderyhmään et kuulu.
3. Vastausten käsittely ja tietosuoja
MITEN VASTAUKSIANI KÄSITELLÄÄN?
Kaikki tutkimusvastaukset käsitellään anonyymeinä tilastollisissa yhteenvedoissa. Henkilötietojasi käsitellään erityisen luottamuksellisesti kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti. Henkilötietojasi käytetään mm. kyselykutsujen kohdentamiseen ja lähettämiseen sekä mahdollisten palkintojen tai arvontavoittojen lähettämiseen. Yksityiskohtaiset tiedot henkilötietojen käytöstä määritellään: https://tietosuoja.kesko.fi/category/kyla_tutkimus_ja_kehittamisyhteiso#tietosuojaseloste.
4. Palaute
MITEN VOIN ANTAA PALAUTETTA YHTEISÖÖN LIITTYEN?
Mikäli sinulla on palautetta tai kysymyksiä Kylään, jäsenyyteen tai kyselyihin liittyen, voit antaa meille palautetta lähettämällä sähköpostia info@k-kyla.fi. Vastaamme tyypillisesti parin arkipäivän kuluessa.